Kirjoittaja Aihe: Kalastus  (Luettu 34629 kertaa)

Kesäkuu 02, 2012, 08:29:34 ap
Vastaus #60

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näin jossain ohimennen että joku oli Laukaassa saannut 100 kiloa särkeä katiskalla
Kuva oli aika huima
Löytäiskö joku kuvaa ?

Kesäkuu 02, 2012, 09:15:58 ap
Vastaus #61

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Kato areenasta alueuutiset, siellä oli kuvia, ihan täynnä katiska.
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Kesäkuu 02, 2012, 14:29:38 ip
Vastaus #62

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei kannata särkeä katiska(a).
Kommentteja uuninpankolta.

Kesäkuu 12, 2012, 21:38:14 ip
Vastaus #63

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Meillä toimii mehukattipönttö jossa ruotsalainen mimi niin putoo kuin kuuma kivi kädestä ku ovat vatusvenkejä ja korppi ei korpin silmää noki. Valtion kortti on muttaGerpyyssä kun rupesivat kysymään tontin numeroa yms. niin enhän mä niitä voi muitaa ja vesijättömaan mukana ontin vettäkin ku halvalla sai niin en mä omasta lupaa maksa. Paappa sanoi että jos on nälkä saakalastaa ja se riittää mulle.

Kesäkuu 13, 2012, 06:51:48 ap
Vastaus #64

Markku Hakola

• Vieras
Kukaan perehtyny tähän uuteen verkonmerkki-asiaan ?

110cm salko, värikäs lippu, lupalaput ja puhelinnumero...

Onko tää ihan laki, vai joku suositus ?

Se on Penallakin vaan mepsin kantaan salkolippulupalappupuhelinnumeroyhdistelmän sitominen.
 vaikeeks menee.

Kyllä se taitaapi laki olla, tuossa taannoin oikein venepoliisi asiasta kertoi, että tovin katselevat "sormien läpi ja antavat huomautuksia, ennenkuin alkavat kerään pyydyksiä pis ja salakalastuksesta syyttään tai sakkoja kirjoittaan".
Ainakin osa polliiseista antaa jonkinmoisen "siirtymävaiheen", mutta ketkä, selviää aitten aikaamyöten.

Kesäkuu 13, 2012, 09:49:37 ap
Vastaus #65

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
  Se on Penallakin vaan mepsin kantaan salkolippulupalappupuhelinnumeroyhdistelmän sitominen.
 vaikeeks menee.

Minä en tarte merkkilöitä enkä salakoja. ::)

Mullon semmonen hanurimallinen kameleonttikatiska joka mukautuu kullosenkin pohjan värriin niin etten aina itekkää sitä löyvä kuin sattumalta.
Siikaverkkokii mulla on, se oli hävveyksissä varmaan kymmenen vuotta, vaan kevväällä kun etin retkeilykirvestä niin löysin sen repusta. Sekkään ei tarte merkkejä kun illalla pimmeellä vien sen uimaan ja aamulla pimmeellä käyn pelastamassa kuiville. 
Ja jos minun Abun 40 -vuotta vanhan umpikelaviiperivapasetin kalapolliisit takavarikoivat valtiolle, niin ostan tilalle honkikonkista ihan uuven.
Toki luvatta en kalasta, aina olen kysyny Rouvalta että saanko lähtee, ja jos lupa on evätty, en ole sitten lähteny. :-X
-pena-

Kesäkuu 13, 2012, 13:18:45 ip
Vastaus #66

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Moi!

Tommonen toistametrinen lippu on ihan hyvä homma-ei tartte enää itte ollenkaan
pyydyksillä käydä,kun ovat jo jonkun toisen toimesta tyhjenetty.Kalahommat helpottuu
oleellisesti.

Tossa kotijärvellä yksi heppu saa aina paljon saalista-ja rapuja-vaikka sillä ei tiettävästi
ole minkäänmoisia kalan/ravunpyydyksiä.Pari kesää sitten kylänmiehet antoivat sille tukevasti
turpiinkin-loppukesän sai muutkin jonkinaikaa kalaa ja rapujakin-mutta kun illat pimenivät
riittävästi,niin tilanne pikkuhiljaa "normalisoitui".

Mutta verkko,johon lahna ei mene,olisi oiva kapine.Semmoisen kun saisi.
Kun taas verkkoja,johon kuha ei mene-niitä mulla on useampikin.

t. Markku

Kesäkuu 13, 2012, 14:13:18 ip
Vastaus #67

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Siikaverkkokii mulla on, se oli hävveyksissä varmaan kymmenen vuotta, vaan kevväällä kun etin retkeilykirvestä niin löysin sen repusta. Sekkään ei tarte merkkejä kun illalla pimmeellä vien sen uimaan ja aamulla pimmeellä käyn pelastamassa kuiville. 

Vaan mistä tietää että se on just siikaverkko ?
Sen tietää siitä kun se ainuva verkkoni on vasiten siianpyyntiä silimälläpittäin, ainakii 30 vuotta sitten, hankittu.
En kai minä niin pöljä oo ollu että ahvenverkon olisin siikoja varten ostannu. Vaikka ei siihen verkkoon kyllä ole ikinä yhtään siikaa sotkeutunu, muistelen että olisin saanu sillä koko aikana vain neljä ahventa, niin silti se on siikaverkko.  :-\

Ps.
Unohtu kertoo Nikkaselle etten minä sunkaan sitä reppua ou uittanu! Siinähän repussa jos ei oes ollu kurenaru tarpeeks tiukalla, niin sehän oes hörpänny vettä ja verkko oes kastunu.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 13, 2012, 14:43:27 ip kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Kesäkuu 13, 2012, 14:54:23 ip
Vastaus #68

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tulee yksi kalareissu mieleen tuola ulkosaaristossa mutta tuuli nousi pariinkymmeneen niin meni makkarapaistos ja kaljoitteluksi ja Timo yhhtäkkiä sano et aatelkaa poijat jos meri olis niinkuin se vihreä käsienpesuaine (svartveka) nyt pinta vaan vähän hytäjis. Kysyttiin et min verkot niin oli miettiny senki, keksillä vaan painettaisiin alapaulasta ales. Että se kovaa hommaa tuo kalastus.

Kesäkuu 13, 2012, 20:20:01 ip
Vastaus #69

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kerran kävin pilikillä. Pojat laitto mulle toukkia koukkuun, ne oli ällöjä. Keltasia ja punasia. Pomo kairas reijän. Kökötin siinä 2h, ei tullu yhthän kallaa kellekhän. Oli kylymä, lunta sato vaakasuorhan eikä kahavikhan meinannu osua mukhiin.

Kesäkuu 13, 2012, 20:37:09 ip
Vastaus #70

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ne toukat toimi jos niitä ei pidä huulenalla 5min ja tupakoida pitää jotta makuuntuvat. Sit olisit saanu kiskoa kalaa reijästä.

Kesäkuu 14, 2012, 08:46:40 ap
Vastaus #71

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kerran kävin pilikillä. Pojat laitto mulle toukkia koukkuun, ne oli ällöjä. Keltasia ja punasia. Pomo kairas reijän. Kökötin siinä 2h, ei tullu yhthän kallaa kellekhän. Oli kylymä, lunta sato vaakasuorhan eikä kahavikhan meinannu osua mukhiin.

Se jäi epäseleväks että tykkäsitkö lajista? ::)
-pena-

Kesäkuu 14, 2012, 09:19:06 ap
Vastaus #72

Erkki Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Napakelkkamopoilija
Se jäi epäseleväks että tykkäsitkö lajista? ::)

Kävihän tosta nyt ainakin se selville, että kelta-punaset pojat oli ällöjä ja pomo kairasi reikää 2 tuntia.  8)

Nyt pääsi nauru.
Napahulluna on hyvä olla.

Kesäkuu 14, 2012, 11:19:28 ap
Vastaus #73

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juuri näin  :laugh: Ei, en tykänny. Ihan tyhmä laji.

Kesäkuu 14, 2012, 11:31:01 ap
Vastaus #74

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Juuri näin  :laugh: Ei, en tykänny. Ihan tyhmä laji.

Tuohon ko. lajiin tykästymiseen auttaa siedätyshoito.
Kun on tarpeeksi masokisti eikä luovuta, niin lopulta oppii lähes tykkäämään.  :-\
-pena-