Kirjoittaja Aihe: Ex mp-liikkeitä  (Luettu 158678 kertaa)

Huhtikuu 01, 2013, 08:34:57 ap
Vastaus #195

BENGT HIKO HAIKOLA

  • Vieras
Tssa kun olen paatoimisesti viimeiset kuukaudet skannanut vanhoja kuvia, dioja,ja muita dokumentejja muutamia kun terveys ei oikein salli sita motskarilla ajoa niin tallainen kuva tuli eteen, joka koostuu kylla kahdesta kuvasta.

 Kerrotaan nyt viela etta emme olleet niin suosittuja siina MP-messuilla kun maahantuojat Ry. niita jarjesti ja kyllahan kerran Sumekon Pasi Hagstromkin uhkasi heitaa meita sielta ulos. Ja Salosen Karihan ei ottanut edes vastaan meidan rahatkaan ylikalliista messupaikoista edes. Mutta kyllahan me jollain konsteilla sinne aina paastiin, mutta kun meilla oli oli hieman miehistopulaa samoihin aikoihin kun meilla oli nuo Romppepaivat ja tupa taysi niin tassa on kuvassa yksi aneeminen yritys kuiten erottua osastolla ilman miehitysta.


Huhtikuu 01, 2013, 09:44:28 ap
Vastaus #196

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3865
  • V.I.P. jäsen
Muistan tuon käyrän... heh ;)
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Huhtikuu 01, 2013, 12:59:58 ip
Vastaus #197

Pekka Kärävä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 880
Lappeenrannan vanhoja mp-liikkeitä oli ainakin 50-60 luvun vaihteessa urheiluliike Suke joka möi HVA,ta ja Immosen Ruti Jawa kauppias ,joka oli myös Lappeenrannan Moottorikerhon puheenjohtaja.Olipa Valtakadulla Ristolalla myös MZ.n myynti,,käytiin monta kertaa ikkunan takana kuolaamassa...

Huhtikuu 01, 2013, 17:01:08 ip
Vastaus #198

BENGT HIKO HAIKOLA

  • Vieras
Mutta Pekka Kirjoita niista, Otsikoilla maailma ei elaa...
MP-Terveisin HIKO

Huhtikuu 08, 2013, 12:47:07 ip
Vastaus #199

rauno laine

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2
Moi Hiko. "Skidi" Tuomo Paulin oli duunikaverini vuosina 1979-1982. Oli Kuvasampo ;ssa Skanneri sprintterin operaattori.(tietokone ohjatun kopiokoneen käyttäjä). Harmi jos pitää paikkansa et kuollut.Näin Skidin kun se toi jotain rakennus tarpeita 2002 ja ihmettelin miten tulee toimeen ilman silmälaseja niin sanoi että pahoinpitelyn jälkeen ei ole tarvinnut.Hyvää kevättä sinne kiva lukea tekstejäsi.1981-1982 olin armeijassa en muista oliko skidi 2/82 töissä.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 09, 2013, 16:27:54 ip kirjoittanut rauno laine »

Huhtikuu 09, 2013, 20:34:34 ip
Vastaus #200

Vesa Salmu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2695
Mikähän liike myi Hondaa Mikkelissä vuonna 1989? Tuo mun pyöräni on ilmeisesti uutena Mikkelistä ostettu, koskapa siinä oli toiseen etujousen putkeen laitettu tämän Mikkeliläisliikkeen tarra. Tarra meni liiskaksi remontin yhteydessä, enkä enää muista virman nimeä.

Ja jostakin syystä talvisäilytys ei ollut onnistunut huolto-ohjekirjan kohdalla. Sen piti olla siellä muttamutta..
Kommentteja uuninpankolta.

Huhtikuu 09, 2013, 23:34:05 ip
Vastaus #201

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1358
Tuohon Benelliin on pakko ottaa hiukan kantaa: olen aina ihaillut Benellin 6-pyttyisiä (sekä muitakin 6-pyttyisiä) kaikki sarjavalimsteiset on myös ollut minulla ajossa. Benellin 900Sei oli mulle tosi pettymys,niinkuin Hiko tuolla edellä jo mainitsikin,pyörä oli todella tehoton (siis 750 Sei)
Mutta tuo ysisatanenkin oli niinkuin olis istunut sahapukin päällä ja käskenyt väsynyttä Honda 500Fouria :) Pyörä on nykyään Ahvenanmaalla.
Tätä pyörää oli mukava myydä,koska se oli Jeesuksen vanha :) (pyörä oli tuotu Espanjasta,ja entisen omistajan etunimi oli ihan oikeasti Jesus).

Huhtikuu 10, 2013, 06:10:50 ap
Vastaus #202

Pentti Eskelinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7709
  • Nuolija Kuopijosta
Mikähän liike myi Hondaa Mikkelissä vuonna 1989? Tuo mun pyöräni on ilmeisesti uutena Mikkelistä ostettu, koskapa siinä oli toiseen etujousen putkeen laitettu tämän Mikkeliläisliikkeen tarra. Tarra meni liiskaksi remontin yhteydessä, enkä enää muista virman nimeä.

Ja jostakin syystä talvisäilytys ei ollut onnistunut huolto-ohjekirjan kohdalla. Sen piti olla siellä muttamutta..

Muisteltua ja sitten ketjusta kateltua ja lainattua:

"Mikkelissä toimi Onni Systems, myi Hondaa ja Kawasakia, teki konkurssin 90-luvun alussa."
-pena-

Huhtikuu 10, 2013, 06:15:44 ap
Vastaus #203

BENGT HIKO HAIKOLA

  • Vieras
Moi Hiko. "Skidi" Tuomo Paulin oli duunikaverini vuosina 1979-1982. Oli Kuvasampo ;ssa Skanneri sprintterin operaattori.(tietokone ohjatun kopiokoneen käyttäjä). Harmi jos pitää paikkansa et kuollut.Näin Skidin kun se toi jotain rakennus tarpeita 2002 ja ihmettelin miten tulee toimeen ilman silmälaseja niin sanoi että pahoinpitelyn jälkeen ei ole tarvinnut.Hyvää kevättä sinne kiva lukea tekstejäsi.1981-1982 olin armeijassa en muista oliko skidi 2/82 töissä.

Joo Kylla se "Skidi" siirtyi ilmavoimiin. Olin kyllakin hautajaisiissa.

Mutta "Skidi" oli  nasta kundi.

MP-Terveisin HIKO

PS1. Olikohan silloin Kuvasammosa vara TJ;na Pekka Hongisto niminen kaveri. Hankin on ostanut minulta muutama mopo. Nyt han on elakkeella jatettyaan Matkahuollon TJ:n tehtavata taakseen Kylla me viella soitellaan toisillemme. Viimeksi han taisi olla Kanadassa ja mina Suomessa. "Nokia Connecting People"

Huhtikuu 10, 2013, 06:25:14 ap
Vastaus #204

BENGT HIKO HAIKOLA

  • Vieras
Mikähän liike myi Hondaa Mikkelissä vuonna 1989? Tuo mun pyöräni on ilmeisesti uutena Mikkelistä ostettu, koskapa siinä oli toiseen etujousen putkeen laitettu tämän Mikkeliläisliikkeen tarra. Tarra meni liiskaksi remontin yhteydessä, enkä enää muista virman nimeä.

Ja jostakin syystä talvisäilytys ei ollut onnistunut huolto-ohjekirjan kohdalla. Sen piti olla siellä muttamutta..

Muisteltua ja sitten ketjusta kateltua ja lainattua:

"Mikkelissä toimi Onni Systems, myi Hondaa ja Kawasakia, teki konkurssin 90-luvun alussa."

Minahan olin vahemisto osakkaana Onni Systemsissa. Paaosakas oli Onni Motor Oy Kuopiosta. Mutta mielestani se ei mennyt konkurssiin vaan lopetettiin mutta voi olla etta Kuopion Pojat tekivat....

Minullehan se ei ollut niin hirvean hyva sijoitus, paitsi etta hauskaa oli.

MP-Terveisin HIKO

Huhtikuu 10, 2013, 06:46:53 ap
Vastaus #205

BENGT HIKO HAIKOLA

  • Vieras
Tuohon Benelliin on pakko ottaa hiukan kantaa: olen aina ihaillut Benellin 6-pyttyisiä (sekä muitakin 6-pyttyisiä) kaikki sarjavalimsteiset on myös ollut minulla ajossa. Benellin 900Sei oli mulle tosi pettymys,niinkuin Hiko tuolla edellä jo mainitsikin,pyörä oli todella tehoton (siis 750 Sei)
Mutta tuo ysisatanenkin oli niinkuin olis istunut sahapukin päällä ja käskenyt väsynyttä Honda 500Fouria :) Pyörä on nykyään Ahvenanmaalla.
Tätä pyörää oli mukava myydä,koska se oli Jeesuksen vanha :) (pyörä oli tuotu Espanjasta,ja entisen omistajan etunimi oli ihan oikeasti Jesus).

Kai tatakin on pakko kommentoida.

Joo ainakin ne meidan pirun ruosteiset ylivuotiset Benellit 750 Seit olivat tosi tehottomia. Ruosteenhan saimme pois kiillotus aineella, nimea en enaa muista.

Mutta yksi tosi lihava Norjalainen RR-kuski (jonka nimea en muista enaa) joka oli aika taitava yritti silla ajaa silla Benelilla Ruotsin Superbike sarjaa ja han veti aika nayttavasti asfaltti sladeissa siella Anderstorpin radalla mutta eihan se koskaan kylla mitaan voittanut.

Mutta nyt minun juttuni meni kai Kilvanajon puolelle.

Tiedan etta minulla on vahan "Focusing" ongelmia.

MP-Terveisin HIKO

Huhtikuu 12, 2013, 23:20:24 ip
Vastaus #206

Ipi Laaksonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1358
Tuo Benellin tehottomuus ihmetyttää minuakin,seiskapuolikkaassa oli kuitenkin muistaakseni samat 67hv kuin Tuutissakin.Tuo ysisatanen oli mielestäni suhteessa vieläkin laiskempi. (lisäksi siinä oli vain yksi vaimennin per puoli,kun seiskapätkässa komeasti kolme kappaletta per puoli.)
Pyöräthän oli muuten todella kauniita,katsokaapa moottoria ja etsikää yhteyksiä Honda 500Fouriin :)

Edit: Googlasin vähän ja Benellille ilmoitetaankin huimat 71 hp  (osa niistä on kyllä varmasti laitumella) :D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 12, 2013, 23:25:07 ip kirjoittanut Ipi Laaksonen »

Heinäkuu 28, 2013, 16:12:45 ip
Vastaus #207

seppo nykänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 263
  • ENMc
Hämmennetään pikkaisen vielä Pohjola Engineering liikkeen vaiheita. Itse olin samaan aikaa toisessa Oululaisessa liikkeessä Miko Motorissa töissä, mutta Siekkisen Timppa oli hyvinkin tuttu ja on vieläkin. Pohjola Engineerin rakennettiin Pohjolan Koneen raunioille, kun Timppa jätti Oulun Energialla käyttöpäällikön viran ja alkoi mp- kauppiaaksi. Pyöräkauppa kävi hyvin, mutta muut pisnekset meni heikommin, kuten jo Hiko kertoikin. Myös Timpan tyyli heittää pitkälle kostealle vapaalle nakersi liikkeen perustuksia niin että kun tuli aika panostaa ja laajentaa uusiin tiloihin, tuli ylipääsemätön valuuttakriisi ja lopetus oli tosiasia. Samaan aikaa loppui myös Miko Motor mutta syyt oli ihan toiset. Motorman ja Kesmotors perustettiin muuten juuri näiden lopetettujen liikkeiden tilalle Kyöstilän Paten toimesta ja noista vielä jatkaa Motorman jossa minäkin työskentelen.
Siekkinen perusti heti kuitenkin uuden liikkeen Pohjoissuomen moottoritekniikka ja tilat oli Ilmarinkadulla Limingantullissa. Kawasakin edustus oli alkuun ainoa, mutta piti olla tulossa muitakin merkkejä. Olin tuolla yksin töissä alusta asti ja pari kuukautta se pyöri, tuona aikana ei liikkeeseen tullut kuin vanhaa varastoa ilmaisesti Engineeringin peruja, oli niitä reppuja, tarroja  ja rullaluistimia aika runsaasti vieläkin. Timo itse oli töissä muualla ja minä pyöririn firmaa ja vain yksi Kawasaki AR 125 pyörä ehdittiin myydä, senkin tuleminen oli pitkän taistelun takana ja saman tien laitettiin ovet lopullisesti säppiin. Palkat jäi saamatta, mutta otin lähtiessä tukevan varustepaketin mukaan ja varmaan yhdet rullaluistimet pyörii vieläkin jossain varaston nurkassa. Timo perusti rakennusliikkeen ja rakensi mm. ison kaksikerroksisen toimistotalon Ruskoon, mutta sekin taisi mennä munilleen ja seuraavaksi kuulin miehen puuhastelevan myyntiedustajana. Tuo toimistotalo on hiljan purettu ja samoille perustuksille rakennettiin Fennomotorin uusi korjaamohalli.
Entiset Nuoret Mc

Heinäkuu 29, 2013, 21:21:03 ip
Vastaus #208

Henri Riekki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 757
-62 Danuviani ensimmäinen omistaja on ollut Tmi (vai olikohan se Oy) Metsänpojat Rovaniemeltä. Ilmeisesti kyseessä on nimestä huolimatta ollut jonkinlainen ajoneuvoja, kuten moottoripyöriä myyvä yritys? Ainakin googlettamalla löysin joskus kuvan isohkosta liikkeestä valomainoksineen. Voi olla että siellä on ollut monta lähes samannimistä yritystä jotka sotkevat.

Heinäkuu 30, 2013, 08:43:41 ap
Vastaus #209

Kari Palenius

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 413
Huomenta te äitien"pikku nöyhtänavat"!
Olihan toinenkin(ainakin)aika eksottisen nimen kantava liike hesassa viiskytluvulla,alkupuolella ainakin,Uittoväline.
Akkunalla näytillä "Sepeli".Piti sitä ihailla kouluun mennessä,elettiin vuosia -52-53.
KP