Noista Stadin vanhoista pyöräkaupoista. Pitkänsillan nurkalla oli joku, jonka nimeä en enää muista. Se oli siinä Suomen suurimman asunto-osakeyhtiön talossa. Ostin sieltä 40v sitten renkaan Zündapp-skootteriini.
Samaisen Bellan kanssa tuli tutuksi aiemminkin mainitsemani Pengerkadun kauppa, sieltä sain kymmenellä markalla ehjän posken koneeseen. Pengerkadun kauppias siipiryhmineen tuli sittemmin tutuksi, sinne muuten jäi mun Bellanikin, kun ostin sieltä vanhahkon Nortonin. Pian sen jälkeen sinne ilmaantui toinenkin Nortoninromu, ostinpa senkin pois kuleksimasta. Varmaan teitä kaikkia harmittaisi, jos tietäisitte mikä se toinen oli! Mulla on kuitenkin dokumentti jäljellä, eikä se ole mun ropleema, että pyörä oli rekisteröity vaihdelaatikon valmistenumerolla.
Pengerkadun Lahti, Viljo/Vilho, opasti minut sitten kerran Tauno Michelssonin talliin Hämeentien mutkaan. Vieläkin muistan ensivisiitin; sielä oli T20 Susnuki tallin ovea vasten, ja sitten sielä oli myös vanhempi Norton ES2.
Nortonin omistaja oli vanhempi sähköasentaja Tujula, joka oli siinä vaiheessa 'yrpiintynyt Hondapoikiin. Osti sitten pian uuden Commandon, että em. häntäkärpäset jäisivät. Voiko joku vahvistaa muistikuvani?
Michelssonin valikoima oli upea, vaan eipä ollut koulupojalla enää rahnaa tehdä kauppaa. Siitä Calthorpesta yritettiin jotain vääntää, mutta taisi muistikuvat nostaa hintaa liiaksi (Se kulki niin hyvin, ettei uudet Triumphin Speed Twinit olleet mitään...). Mutta sainpahan siitä puodista lainaksi kirjan "Reparationsteknik för motorcyklar". Se oli yhdensorttinen raamattu mulle silloin(kin).
Olik tässä jo tarpeeksi tällä erää?