Tulin sanoneeksi tuossa aiemmin, että en ole mp-liikkeissä oikeastaan asioinut muissa, kuin Kalles-Motorissa. Pyöriä en ole muilta ostanut, ja sekin, että juuri sieltä olen, on sattumaa. (Tai olihan se tässä lähellä. Tietysti se vaikuttaa.) Uutta pyörää ei ole koskaan ollut. Varusteita ja esim renkaita on jotain tullut ostettua kyllä oikein kaupasta. Nakkilan Pyörä ja Mopo:sta ostin 80-luvun alussa alennusmyynnistä ajotakin. Se on vieläkin käytössä. Jos nyt jo ostaa uuden, alkaa olla välineurheilua. Saatoin Rukan goretex housut ostaa samasta paikasta, mutta eri kerralla. Samoin kypärän. Kypäräkin on vielä aivan hyvä. Uusi visiirikin saattaa olla vielä varalla. Sisus vähän mennyt huonoksi. Turun Stormilla joskus kävin 90-luvun alussa. En muista, ostinko jotain.
Teuvalla oli joskus 80- luvulla virkeä mp-kauppa, jonka ainakin E-Pohjalaiset muistaa. Minä en nimeä muista. Enkä muista asioineeni, vaikka sielläpäin tuli liikuttua.
70-luvun lopulla karattiin ammattikoulusta kesken päivän käymään ”Kallella” Teerijärvellä. En muista, että olisi mitään kummempaa asiaa ollut. Ei ainakaan minulla ollut vielä moottoripyörää.
Kalle teki kauppaa omakotitalon autotallissa ja oli melkoinen yllätys, kun tallissa oli uusi Honda CBX 1000. Olin samalla viikolla lukenut uudesta 6 sylinterisestä Hondasta. Vaikuttavan näköinen ilmestys, kun 1.kertaa näki. Satulan päällä oli ”ÄLÄ ISTU”-lappu.
Tämä aiheen alkupäässä oli nuita Hikon mielenkiintoisia juttuja mm. Benelli Sei ;stä.
Joskus 80-luvulla kävin Kallella jollain asialla, ja pihalla oli, muistaakseni harmaa, 750cc Sei.
Olikohan niin, että niitä oli tullut hänelle Ruotsista enemmän kuin se yksi, jonka näin. Vanhaa varastoahan ne oli.
Joskus 90-luvun alkupuolella oli tulossa autolla vt8:aa etelästä Vaasaa kohti, kun jossain ennen 3-tien risteystä, edellä ajoi mp, jossa oli 6 pakoputkea. Oli punainen Benelli Sei.
Viime kesänä kävin Maalahdessa (Malax) , konetapahtumassa. Siellä oli samallainen esillä.
Samalla seudulla, niin ei ihme, vaikka olisi sama yksilö.
Tuossa kuva.