Hämmennetään pikkaisen vielä Pohjola Engineering liikkeen vaiheita. Itse olin samaan aikaa toisessa Oululaisessa liikkeessä Miko Motorissa töissä, mutta Siekkisen Timppa oli hyvinkin tuttu ja on vieläkin. Pohjola Engineerin rakennettiin Pohjolan Koneen raunioille, kun Timppa jätti Oulun Energialla käyttöpäällikön viran ja alkoi mp- kauppiaaksi. Pyöräkauppa kävi hyvin, mutta muut pisnekset meni heikommin, kuten jo Hiko kertoikin. Myös Timpan tyyli heittää pitkälle kostealle vapaalle nakersi liikkeen perustuksia niin että kun tuli aika panostaa ja laajentaa uusiin tiloihin, tuli ylipääsemätön valuuttakriisi ja lopetus oli tosiasia. Samaan aikaa loppui myös Miko Motor mutta syyt oli ihan toiset. Motorman ja Kesmotors perustettiin muuten juuri näiden lopetettujen liikkeiden tilalle Kyöstilän Paten toimesta ja noista vielä jatkaa Motorman jossa minäkin työskentelen.
Siekkinen perusti heti kuitenkin uuden liikkeen Pohjoissuomen moottoritekniikka ja tilat oli Ilmarinkadulla Limingantullissa. Kawasakin edustus oli alkuun ainoa, mutta piti olla tulossa muitakin merkkejä. Olin tuolla yksin töissä alusta asti ja pari kuukautta se pyöri, tuona aikana ei liikkeeseen tullut kuin vanhaa varastoa ilmaisesti Engineeringin peruja, oli niitä reppuja, tarroja ja rullaluistimia aika runsaasti vieläkin. Timo itse oli töissä muualla ja minä pyöririn firmaa ja vain yksi Kawasaki AR 125 pyörä ehdittiin myydä, senkin tuleminen oli pitkän taistelun takana ja saman tien laitettiin ovet lopullisesti säppiin. Palkat jäi saamatta, mutta otin lähtiessä tukevan varustepaketin mukaan ja varmaan yhdet rullaluistimet pyörii vieläkin jossain varaston nurkassa. Timo perusti rakennusliikkeen ja rakensi mm. ison kaksikerroksisen toimistotalon Ruskoon, mutta sekin taisi mennä munilleen ja seuraavaksi kuulin miehen puuhastelevan myyntiedustajana. Tuo toimistotalo on hiljan purettu ja samoille perustuksille rakennettiin Fennomotorin uusi korjaamohalli.