Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 3421466 kertaa)

Maaliskuu 07, 2011, 18:18:12 ip
Vastaus #1590

Kari Muikku

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 222
Kun kuorma-auton hyttien tunnistuksen makuun on päästy niin tässä yksi pähkinä lisää:

Mercedes-Benz L 321 tai vähän vanhempi L3500, ylempi on L321 ja alempi L3500,  arvaukseni on tarkemmin tutkailtuani että L3500

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2011, 19:00:54 ip kirjoittanut Kari Muikku »

Maaliskuu 07, 2011, 19:11:05 ip
Vastaus #1591

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Kiitos tunnistuksesta Kari! Minulle nuo kuormureiden hytit ovat aivan hepreaa.

Tuostakaan ei mitään hajua:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 07, 2011, 19:37:16 ip
Vastaus #1592

Kari Muikku

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 222
Kiitos tunnistuksesta Kari! Minulle nuo kuormureiden hytit ovat aivan hepreaa.

Tuostakaan ei mitään hajua:

Volvo LV 249  -49 ts. "Patanokka" on minun arvaus, nämä on mielenkiintoisia pähkinöitä ;) ;)

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 07, 2011, 20:07:50 ip kirjoittanut Kari Muikku »

Maaliskuu 07, 2011, 20:29:21 ip
Vastaus #1593

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Takalasin aukossa oli kyllä noita suojarautoja! Hitto, sinähän velho olet tietämään kuorma-autoista!

Maaliskuu 07, 2011, 20:34:11 ip
Vastaus #1594

Kari Muikku

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 222
Ne suojaraudat on varmaan sitä varten että tämä auto on puu-auto ja ne on asennettu suojaamaan taka-ikkunaa puiden kolhuilta.

Maaliskuu 07, 2011, 21:26:35 ip
Vastaus #1595

Ilkka Sihvo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 479
Ja tämähän on...   
Hattu päähän ja hyvästi.

Maaliskuu 07, 2011, 21:47:08 ip
Vastaus #1596

Ilkka Sihvo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 479
No entäs tämä.
Hattu päähän ja hyvästi.

Maaliskuu 07, 2011, 21:52:26 ip
Vastaus #1597

Ilkka Sihvo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 479
Ja väliin vähän mainosta toiselle foorumille  www.metsaauto.net   8)
Hattu päähän ja hyvästi.

Maaliskuu 07, 2011, 22:03:50 ip
Vastaus #1598

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Ne suojaraudat on varmaan sitä varten että tämä auto on puu-auto ja ne on asennettu suojaamaan taka-ikkunaa puiden kolhuilta.

Siinätapauksessa tuo minunkin kuvaama hytti on ollut puu-autossa. Toivottavasti suojaraudat erottuu kuvassa.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 08, 2011, 08:30:47 ap
Vastaus #1599

Kari Muikku

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 222
Ne suojaraudat on varmaan sitä varten että tämä auto on puu-auto ja ne on asennettu suojaamaan taka-ikkunaa puiden kolhuilta.

Siinätapauksessa tuo minunkin kuvaama hytti on ollut puu-autossa. Toivottavasti suojaraudat erottuu kuvassa.

Minä katselin useampia kuvia tuosta Volvon mallista ja nuo suojaraudat ovat myös lava-autoissa joten ehkä ne on olleet vakiovarusteena.

Maaliskuu 08, 2011, 10:02:10 ap
Vastaus #1600

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Tästä kuormurin hytistä ei enää taida saada selkoa, liian hyvin rutattu:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 08, 2011, 11:35:35 ap
Vastaus #1601

Erkki Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2995
  • Napakelkkamopoilija
Vanajastako?

Napahulluna on hyvä olla.

Maaliskuu 08, 2011, 12:33:55 ip
Vastaus #1602

Pekka Tuukkala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 479
Tästä kuormurin hytistä ei enää taida saada selkoa, liian hyvin rutattu

Kovasti muistuttaa patanokka Mersun ovea (esim 1513)

Maaliskuu 08, 2011, 13:41:23 ip
Vastaus #1603

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Lisää kuormuriosastoa:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Maaliskuu 08, 2011, 15:19:57 ip
Vastaus #1604

Simo Puikko

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 712
Scania-Vabis, vuosimalli joatain -66 tai vanhempi. Hytin valmistaja varmaankin Be-Ge, Oskarshamn. Scania-Vabis:n oma, kokoteräsohjaamo tuli
käyttöön muistaakseni -67 malleissa.
Takana Scanian hytti. Tunnistaako joku tuon mustan kopin tuossa kuvassa.?
Ehkä Volvo? (samaa hyttiä esiintyi täälläpäin ainakin Renaultissa)
Noissa I.Sihvon kuvissa on kyllä ainakin tuo ensimmäinen aika haasteellinen.  Näyttää kuin tuulilasi olisi aivan pystyssä. Sivulasin etupiena on kuitenkin vino. On varmasti senverran runnottu tuota, että tuulilasi on tuossa pystymmässä kuin "ehjänä". Jälkimm. voi olla vaikka kotimainen esim. "Virtasen hytti". Veikataan Ford.
Tuossa patanokkaVolvon hytissä on muuten iso takalasi tuonikäiseksi autoksi. Voi olla, että kaikissa oli suojana tuo ritilä.
Hytin valmistaja on luultavasti Gösta Nyström, Uumajassa. Volvolla (sen kummemmin kuin Scania-Vabiksellakaan), ei ollut omaa ohjaamo-
tuotantoa tuohon aikaan. GN oli Volvon "tehdasasennusohjaamo", ja Scania-Vabiksella Be-Ge. Floby oli kolmas isoista koripajoista. Floby
kajuuttoja käytettiin molemmissa ruotsalaismerkeissä. Molemmissa saattoi esiintyä suomalaisiakin koppeja.