Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 3421413 kertaa)

Helmikuu 01, 2011, 11:01:40 ap
Vastaus #1470

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Pentille: oikein muistit.

Harrille inspiraatioksi A-mallin Kadetista kuva:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Helmikuu 01, 2011, 11:34:04 ap
Vastaus #1471

Harri Kauranen

  • Vieras
Joo A- mallihan se siinä.Tää mikä haetaan,ei valitettavasti tule itselle,vaikka mieli pirusti tekiskin.Tollasella samanlaisella punasella kadetilla vaimon kanssa ajeltiin -70 luvun lopussa.Silloin mulla oli kyseinen kadetti ja muistan sen rekkarinkin vielä,UMU-31.Kyllä ne oli aikoja,kun vielä hiihtoliiton hyväksymillä kesäkumeilla laskettiin kesät talvet.Kone vaihdettiin parhaimmillaan kolme kertaa päivässä.Oi niitä aikoja kun kiinni jäit jopa "alamäkeen",jos oli tullu kaksi senttiä lunta.

Helmikuu 01, 2011, 17:39:17 ip
Vastaus #1472

Markku Lohvansuu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 23
Eikö lie nuo Karin kuvaamat metsittyneet jenkkiautot tuossa Leksan tontilla, vai onkos se enää Leksan? Siellä tuli nuorena jonkun kerran käytyä, -80-90 lukujen taitteessa. Ei ollut vielä noin metsittynyttä, mutta hyvällä alulla.

Helmikuu 02, 2011, 18:27:16 ip
Vastaus #1473

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Lisää A-mallin Kadettia:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Helmikuu 02, 2011, 18:53:31 ip
Vastaus #1474

Pauli Ylikoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2262
Kun ei ole kuvia, niin osallistunpa yleisellä höpinällä...

Rouvan vissiin satavuotiaalla isotädillä oli tollainen – tosin Vauxhall-merkillä. Kerran siinä tuli tasauspyörästöön häikkää kesken reissun, ja juttu kertoo pyörän karanneen vetoakseleineen päivineen. Muut olivat kauhistelleet, että hyvä kun ei ojaan menny, tähän suvun matriarkka (jos vanhasta piiasta voi ko. titteliä käyttää), totesi, että "rrintamalotan rrauhallisuudella pidin auton tiellä"!

Toinen muisto aiemmin nähtyyn kuutos-Zephyriin. Tommosta käytiin juuri ajokortti-ikäisenä ostattelemassa, mutta ei tullut kauppoja. Parin viikon päästä mentiin uudelleen, ja tämä lommoton kaunotar oli käännetty isännän toimesta sillä aikaa traktorin perälevyä apuna käyttäen katolleen, koska sen taka-akselia tarvittiin perävaunuprojektiin. Harmitti silloin, tosin nyttemmin olen kuullut, että ko. malliin on varsinkin koriosat kiven alla.
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Helmikuu 02, 2011, 18:55:15 ip
Vastaus #1475

lasse roholm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1984
Fajja osti elämänsä aikana 2 uutta autoa, ensinmäinen oli kaappariovinen Neckar Jagst ja toinen sitten tää A-Kadetti joka oli valkoinen ja rekkarissa myöskin luki sopivasti VIT-18. Loppuvuosina sitten hänestä tuli mersu mies henkeen ja vereen. Itte en ostais ikinä uutta autoa vaikka olis miljoona tilillä.

Helmikuu 02, 2011, 19:02:18 ip
Vastaus #1476

Harri Kauranen

  • Vieras
Niin siis zephyr oli aina kutosen koneella zodiak taas nelonen,vaikka samat autothan ne oli muuton.Kyllä nuorena tollanen zefyyri on tullu omistettua ja rinta kaarella sillä tuli kylillä kurvailtua.Nyt kyseinen yksilö on yhden isännän ladon takana huolella peiteltynä,odottaa aikoja parempia.

Helmikuu 02, 2011, 20:27:59 ip
Vastaus #1477

Pekka Lankinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1566
Niin siis zephyr oli aina kutosen koneella zodiak taas nelonen,vaikka samat autothan ne oli muuton.Kyllä nuorena tollanen zefyyri on tullu omistettua ja rinta kaarella sillä tuli kylillä kurvailtua.Nyt kyseinen yksilö on yhden isännän ladon takana huolella peiteltynä,odottaa aikoja parempia.

Tuota noin, nyt on Harrin lausunnossa pientä epätarkkuutta (tms)! Wikipediasta on helppo tarkastaa asian oikea laita eri Zephyr-mallien osalta: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Zephyr#Zephyr_6_Mark_III

Mitä taas tuommoseen A-Kadettiin tulee, niin olempa ollut mukana tekemässä 'vinyylikattoa' sellaiseen. Pensselillä.
Ja Tiikeri-massalla!  ;D Jostain kun oli luettu, että Suomessa oli (muistaakseni) Capreihin tehty vinyylikattoja alustamassalla, oikein maahantuojan toimesta...
Honda CBR 600 F2 PC25
The Power of Dreams... :-)

Helmikuu 02, 2011, 22:12:57 ip
Vastaus #1478

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Niin siis zephyr oli aina kutosen koneella zodiak taas nelonen,vaikka samat autothan ne oli muuton.Kyllä nuorena tollanen zefyyri on tullu omistettua ja rinta kaarella sillä tuli kylillä kurvailtua.Nyt kyseinen yksilö on yhden isännän ladon takana huolella peiteltynä,odottaa aikoja parempia.

Tuota noin, nyt on Harrin lausunnossa pientä epätarkkuutta (tms)! Wikipediasta on helppo tarkastaa asian oikea laita eri Zephyr-mallien osalta: http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Zephyr#Zephyr_6_Mark_III

Mitä taas tuommoseen A-Kadettiin tulee, niin olempa ollut mukana tekemässä 'vinyylikattoa' sellaiseen. Pensselillä.
Ja Tiikeri-massalla!  ;D Jostain kun oli luettu, että Suomessa oli (muistaakseni) Capreihin tehty vinyylikattoja alustamassalla, oikein maahantuojan toimesta...

Oliskohan sitten mun kaverilla sellanen Capri? Teki autoon aikoinaan pelti- ja pohjatyöt ja maalautti sen, vinyyli(?)katto oli vanhuuttaan harmaantunut joten sekin piti maalata uusiksi.

Itselläni puolestaan oli B-koppanen Cortina jossa (myöskin?) oli keinovinyylikatto, tosin siinä ei ollut niitä pitkittäisnauhoja kuten kaverin Caprissa.

Helmikuu 02, 2011, 22:21:37 ip
Vastaus #1479

Risto Saastamoinen

  • Vieras
Nelkytvuotta sitten oli oikein muotia tehdä keinovinyylikatto telalla ja sopivasti ohennetulla tiikerimassalla, oli halpa ja "siisti" korjaus jos tuli liityttyä kattokerhoon. Sitten tuli nämä maalauksenkestävät massat, kyllä tuli hieno kun taitavasti ruiskutti sen kattopellin päälle ja huomenna kirkastalakkaa perään, vot... ;D ;D

Helmikuu 02, 2011, 22:23:23 ip
Vastaus #1480

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2367
Lainaus
        Rouvan vissiin satavuotiaalla isotädillä oli tollainen – tosin Vauxhall-merkillä.                 

Eikö pikku Vauxhall Viva ja Kadett A-malli olleet ihan eri autoja? Tiettyä yhdenäköisyyttä niissä kieltämättä oli.

Helmikuu 02, 2011, 22:30:43 ip
Vastaus #1481

Pauli Ylikoski

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2262
Saattaa toki olla!

Siis tämmönen Vaiva:


Nyt taisi Opelin Vauxhallin pitkäaikainen yhteistyö saada meikäläisen tekemään hätiköityjä johtopäätöksiä...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 02, 2011, 22:33:33 ip kirjoittanut Pauli Ylikoski »
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Helmikuu 02, 2011, 23:10:10 ip
Vastaus #1482

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5368
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Taunuksien kattoja korjattiin skoittamalla öljy ja vesiliukosta maalia ja lakka päälle, Ei se taunus koskaan kestäny siellä alla sen katon aikaa.

Helmikuu 04, 2011, 16:22:49 ip
Vastaus #1483

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Austin Mini Van:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Helmikuu 04, 2011, 16:53:38 ip
Vastaus #1484

Risto Saastamoinen

  • Vieras
Austin Mini Van umpikylkisenä

[ylläpito on poistanut liitteen]