Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 3421522 kertaa)

Tammikuu 06, 2011, 21:38:06 ip
Vastaus #1290

Kari Vähäkainu

  • Vieras

Lisää 30-lukua, oikein kaksin kappalein. Etummainen on kaksiovinen:

Eikös tuo taempi näytä ihan kohtuu kopakalta, olosuhteet huomioon ottaen ?

Oi Kari, miksi kiusaat meitä näillä kuvilla !  ;D

Ei nuo 30-luvun GM tuotteet vielä tuohon lopu... ;D

Paulille: olen kuvannut metsäautoja noin 13-14 vuoden ajan, alkuun tosin satunnaisesti.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 06, 2011, 21:42:54 ip
Vastaus #1291

Vesa Salmu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2698
Lisäys Kari S:n puheenvuoroon.... Volkkarin moottorilla ku vielä alkuperäinen tarkoitus on ollut ajaa autoBAHNalla niin lujaa ku päsee, niin kyllä siinä on lähteny oksat ranskanpullasta.
Kommentteja uuninpankolta.

Tammikuu 07, 2011, 07:38:05 ap
Vastaus #1292

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Laitetaanpa välillä taas 50-luvunkin kalustoa kehiin. Tämän nyt tietää monikin ja joku luultavasti piankin:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 07, 2011, 08:48:49 ap
Vastaus #1293

Antti Jokinen

  • Vieras
Henry J
 
Tiesittekö että niitä koottiin myös Japanissa 1951-1953?
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 07, 2011, 09:13:01 ap kirjoittanut Antti Jokinen »

Tammikuu 07, 2011, 10:58:11 ap
Vastaus #1294

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2367
Lainaus
     Henry J
 
Tiesittekö että niitä koottiin myös Japanissa 1951-1953?                   


Ja samoihin aikoihin myös Israelissa.

Tammikuu 07, 2011, 12:09:06 ip
Vastaus #1295

Tatu Keränen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3322

Lisää 30-lukua, oikein kaksin kappalein. Etummainen on kaksiovinen:

Eikös tuo taempi näytä ihan kohtuu kopakalta, olosuhteet huomioon ottaen ?

Oi Kari, miksi kiusaat meitä näillä kuvilla !  ;D

Ei nuo 30-luvun GM tuotteet vielä tuohon lopu... ;D

Paulille: olen kuvannut metsäautoja noin 13-14 vuoden ajan, alkuun tosin satunnaisesti.


GM:n vehkeitä tuo on



Mutta 30-lukuinen Volvokin on melko lähellä malliltaan. Sitten sanotaan ettei nyky autoja erota toisistaan, kun ovat niin samanlaisia.




Tammikuu 07, 2011, 13:37:07 ip
Vastaus #1296

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Volvo on kieltämättä imenyt vaikutteita jenkeistä aikoinaan.

Lisää 30-lukuista GM-kalustoa tai Volvoa ;D. Ei vainen, Volvossa ei ole kaappariovia takana:

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 07, 2011, 13:42:35 ip kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Tammikuu 07, 2011, 17:16:53 ip
Vastaus #1297

Juhani Saastamoinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 826
Ei tainut kupla-autolla olla liikanimeä pahnapuhallin, vaan VW 1500:lla. Siitä kehitettiin (pitäisikö olla lainausmerkeissä?) sitten 1500 S eli pahnapuhallin siilolla. Sitten tuli VW 1600, joka tunnettiin nimellä "virkamies-Barracuda", ainakin näillä kulmilla. En nyt tarkkaan muista, mikä oli "Nakkikauppiaan Mustangi"? Ettei vain samainen pahnapuhallin?

Muistelee Lennu Jr.

Tammikuu 07, 2011, 20:02:51 ip
Vastaus #1298

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Vielä yksi kuva 30-luvun lopun GM-tuotteista:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 07, 2011, 21:46:29 ip
Vastaus #1299

Timo Nykänen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 44
"DAF, Oulun eteläpuolella, Tupoksen TBC...ABC:lta kilometri Liminkaan päin. Pohojosta päin ajettaessa oikialla kintaalla."

tämä tuli näkösälle uuden moottoritien myötä, on sittemmin kadonnut paikalta.

Tammikuu 07, 2011, 21:48:49 ip
Vastaus #1300

Kari Sillanpää

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 6094
  • MC Debit
Ei tainut kupla-autolla olla liikanimeä pahnapuhallin, vaan VW 1500:lla. Siitä kehitettiin (pitäisikö olla lainausmerkeissä?) sitten 1500 S eli pahnapuhallin siilolla. Sitten tuli VW 1600, joka tunnettiin nimellä "virkamies-Barracuda", ainakin näillä kulmilla. En nyt tarkkaan muista, mikä oli "Nakkikauppiaan Mustangi"? Ettei vain samainen pahnapuhallin?

Muistelee Lennu Jr.

Taunusta tituleerattiin ainakin jossain päin merkonoomimersuksi, olisiko se ollut myös nakkikauppiaan mustangi?
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Tammikuu 07, 2011, 21:53:21 ip
Vastaus #1301

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Ei tainut kupla-autolla olla liikanimeä pahnapuhallin, vaan VW 1500:lla. Siitä kehitettiin (pitäisikö olla lainausmerkeissä?) sitten 1500 S eli pahnapuhallin siilolla. Sitten tuli VW 1600, joka tunnettiin nimellä "virkamies-Barracuda", ainakin näillä kulmilla. En nyt tarkkaan muista, mikä oli "Nakkikauppiaan Mustangi"? Ettei vain samainen pahnapuhallin?

Muistelee Lennu Jr.

Taunusta tituleerattiin ainakin jossain päin merkonoomimersuksi, olisiko se ollut myös nakkikauppiaan mustangi?

Perusmallin Ladaa (1200) sanottiin metsurin mersuksi.

Tammikuu 08, 2011, 09:59:27 ap
Vastaus #1302

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Miks aina pienimmät tallataan?:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Tammikuu 08, 2011, 16:47:49 ip
Vastaus #1303

Vesa Salmu

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2698
Ei kait vaan postiautonpoikkanen oo jäänyt emonsa hylkäämäksi?
Kommentteja uuninpankolta.

Tammikuu 08, 2011, 16:50:37 ip
Vastaus #1304

Pasi Salomäki

  • Vieras
Ei tainut kupla-autolla olla liikanimeä pahnapuhallin, vaan VW 1500:lla. Siitä kehitettiin (pitäisikö olla lainausmerkeissä?) sitten 1500 S eli pahnapuhallin siilolla. Sitten tuli VW 1600, joka tunnettiin nimellä "virkamies-Barracuda", ainakin näillä kulmilla. En nyt tarkkaan muista, mikä oli "Nakkikauppiaan Mustangi"? Ettei vain samainen pahnapuhallin?

Muistelee Lennu Jr.

Taunusta tituleerattiin ainakin jossain päin merkonoomimersuksi, olisiko se ollut myös nakkikauppiaan mustangi?

Perusmallin Ladaa (1200) sanottiin metsurin mersuksi.

Jotkut kutsuvat Volvoa Euroshopper-mersuksi ja Volkkaria Pirkka-Audiksi.