Kirjoittaja Aihe: Ajomopo  (Luettu 344775 kertaa)

Syyskuu 06, 2008, 17:39:45 ip
Luettu 344775 kertaa

seppo savolainen

  • Vieras
Ottakaahan kantaa ajomopoista/ominaisuuksista.

Tossa aloin värkätä paria köyhänmiehen "corvettea".

Pistelen kuvia etenemisen myötä.





[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 06, 2008, 17:47:58 ip kirjoittanut seppo savolainen »

Syyskuu 06, 2008, 19:04:41 ip
Vastaus #1

Tuomo Ikonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 43
Onko toi safir se jäykkäperä josta on paljon puhuttu.
parempi yksi mutteri löysällä kuin kymmenen liian tiukalla.

Syyskuu 06, 2008, 19:52:48 ip
Vastaus #2

seppo savolainen

  • Vieras
No sehän se,toivottavasti ei yläpää petä muutoin käy ku entiselle likalle.

Noihin meinasin heittäää Sachs 4 LKH koneet ja maaluuttaa'
musta valkoisiksi synnyin maansa mukaan.

Siellä ristivät corvette mallisiksi nuo isokoneiset.

Tossa linkki ajatuksen tiimoille;

http://www.tempo-online.net/

Syyskuu 06, 2008, 21:13:10 ip
Vastaus #3

Jarmo Latva-Käyrä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 636
Tuollaisen Osuuskaupan Jupiter Safiirin minä sain kun täytin 15v.
Pistin säpäleiksi parissa vuodessa, mitään ei jäänyt rompemiesten kaupattavaksi.
Solifer M 107 (M 55) moottoreille sydämensä menettänyt mopoharrastaja.
Ase-55 (M 55) jne... Kauan kaivattu -60 Exportkin kotiutui keväällä -22.
Toki Exportteja kuumapää ja Thermomat moottoreillakin katon alta löytyy.

Sysy apumoottorin kun vielä löytäisi.

Syyskuu 06, 2008, 21:20:52 ip
Vastaus #4

seppo savolainen

  • Vieras
No voi,voi miten sinä nyt semmose kulukupelin tuhosit.
Vaan pistinhän TT-jupikankin nurmiin aikoinani taiss olla sokkarin tuote sekin,
näinäpäivinä tosin kaivertaa.

Nykymopedismi taasen nostaa päätään, ainaki rekisteröinti tilastojen mukaan.
Ja hyvä niin,niissähän on se alle viis heppaa,millä nyky nuoriso ajelee.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 06, 2008, 21:30:18 ip kirjoittanut seppo savolainen »

Syyskuu 06, 2008, 22:10:27 ip
Vastaus #5

Kimmo Hyyryläinen

  • Vieras
Musta-valkea on oikein hyvä väri Öglandiin. Vaan kannattaako tuota Swingiä edes maalata? Ihan nätti ja tyyliin sopiva se on noinkin.

Ps. Melkoista touhua, kun hyviä mopoja piti ajaa särki ihan tahallaan ???

Syyskuu 06, 2008, 22:15:20 ip
Vastaus #6

Jarmo Latva-Käyrä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 636
Oliskin vaan ajamalla, kyllä mulla ainaskin taisi rälläkkäkin siinä apuna olla (piti "keventää").
Solifer M 107 (M 55) moottoreille sydämensä menettänyt mopoharrastaja.
Ase-55 (M 55) jne... Kauan kaivattu -60 Exportkin kotiutui keväällä -22.
Toki Exportteja kuumapää ja Thermomat moottoreillakin katon alta löytyy.

Sysy apumoottorin kun vielä löytäisi.

Syyskuu 07, 2008, 09:28:49 ap
Vastaus #7

Mikko Antila

  • Vieras
Moro Seppo!

En halua saivarrella enkä tärkeillä. Lisäksi saatan hyvinkin olla väärässä mutta pakko on silti todeta, että lähdeaineiston perusteella ei yhdistelmälle teleskooppikeula ja ritilälliset sivupellit löydy esikuvaa Norjan maalta. Sen sijaan uudenmallisten banaanipeltien aikakaudella tehtiin Corvettea keinukeulalla.

Sen sijaan näköjään on Corvettea varustettu "irtolampulla" ja teleskoopilla toisin kuin Lett Swingiä (=kotoiset öökymme) jossa oli aina (?) muovikoppalamppu tellukeulan kanssa, ainakin Suomessa.

 

Syyskuu 07, 2008, 15:26:15 ip
Vastaus #8

Mikko Paatelainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1248
  • Mopedi miehen tiellä pitää
kaimalle.....

Sepi kokeili myös tuota vanhaa keulaa, MUTTA KUN ON TARKOITUS TEHÄ HYVÄ AJOMOPO, niin silloin valinta on telari keula. Jos halutaan tehä "suomi"mopon kaltainen, niin silloin myös takaiskarit, ohjaustanko, pienempi lamppu, irtoposketon tankki jne.... vaihettava. Mutta ajomopo kun on kyseessä, niin silloin on hyvä yhdistellä mitkä hyvältä näyttää ja etteenkin mitkä tuntuu hyvältä ajossa......



Syyskuu 07, 2008, 16:33:03 ip
Vastaus #9

Mikko Antila

  • Vieras
Aivan sama. Irtoposkilla ei tämän asian kanssa liene mitään tekemistä ja muutenkin turha halkoa hiuksia asiasta. Alkuperäisessä viestissä kun mainitaan "corvette" niin tunsin tarvetta esitellä valtavia tietojani asiasta. Tai sitten tuli käytyä mielenkiinnosta kurkkaamassa linkin takaa löytyviä kuvia...

Tämä julkisesti kun kerran kommentoitavakin asia oli tänne laitettu. Muuten voinee jatkaa tätä hedelmällistä aihetta yv:nä tai kirjekyyhkyllä. Allekirjoittaneella ei aihetta enempään.

-Mikko-

Syyskuu 07, 2008, 19:29:37 ip
Vastaus #10

seppo savolainen

  • Vieras

Ehtoota,vaan

Mukavaa että keskustelua on käyty.

Tosiaan tuo "köyhänmiehen corvette", lue ; tänään vielä
liikkumaton osakasa on kasattu osista joita on eteeni pompsahtanut.

Joten entisöinti on kaukana noista tekeleistä.

Koneet kasataan talvella, samoin kuin värit niskaan.

Toivottavasti keväällä sitten jo savuaa.

Tähän topiikkiin voi laittaa kuvia ajomopoista ja ominaisuuksista yli merkkirajojen.


Syyskuu 07, 2008, 20:40:23 ip
Vastaus #11

Lauri Viljanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 549
Itselle väsäilin tämmöisen (kuvassa vielä kesken) yhdestä auton alle jääneestä, yhdestä palaneesta ja kierrätyskeskuksesta ostetusta rungosta. Osia oli itsellä ja pari maitolaatikollista lisää sain ilmaiseksi.
Väritys on väärä, lokarit on eri paria, tarrat väärästä vuosimallista jne. Mutta omaa silmää miellyttää tällaisenaankin.


Syyskuu 07, 2008, 21:12:15 ip
Vastaus #12

pasi.satola

  • Vieras
komia Raisu!

Syyskuu 07, 2008, 23:08:55 ip
Vastaus #13

Kimmo Hyyryläinen

  • Vieras
Mä kasailin joskus tän vuosituhannen alkupuolella -77-79 Super Sportin raadosta tommosen menopelin. Äkkiseltään näyttää melko alkuperäiseltä vaan eipä siinä juuri muuta orkkista ole kuin takalokari ;D No Tuntureihin perehtyneet varmaan huomaa että suurin osa osista on 80-lukulaisista.. Mutta oli se hieno peli, Metrakitin 50cc pytyllä (6 ylösvirtaus kanavaa), ja aivan liian matalalla kannella joka söi laakereita kuin lammas heinää.. ;D Vieläköhän niitä saa Moposportista?



Menin sitte myymään tuon pois jokunen vuosi sitten, ja joskus tän vuoden alussa bongasin Huuto.netista josta tuo kuvakin on, eli se ei ole minun ottama. Voin poistaa sen jos joku kokee että loukkaa tekijänoikeuksia.. Itse kun en montaa kuvaa tuosta ottanut, kun ei ollu digikameroita sillon.. Sen verta jäi kaihertamaan tuon myynti että ostin sitte tilalle hieman uudemman superin josta tehdään, tai paremminkin entisöidään seuraava ajomopo.. 8) ->http://i219.photobucket.com/albums/cc43/Kimmo_H/Tunturi/valkonensuperi2.jpg

Syyskuu 08, 2008, 07:53:25 ap
Vastaus #14

Jussi (Otus) Lipponen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 433
Samoilla aineksilla tässäkin mennään, käyttö-Superi ´82. Rakenneltu jokapäiväiseen käyttöön eri Tuntureiden osista. Talven loskakelejä varten laitettu papan vanhemman mallin lokasuoja ja taittaa tuossa olla hieman pidempi keulakin kuin alkuperäisessä ja korkeampi ohjaustanko niin on mukavampi ajella.

Toisena mopona toimii 70-luvun Pappa, poljinautomaattikoneella.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Ei se vauhti, vaan se tyyli.