Kirjoittaja Aihe: Vielä keksis jotain lisää  (Luettu 6860 kertaa)

Toukokuu 11, 2017, 08:57:24 ap
Luettu 6860 kertaa

Harri Kauranen

  • Vieras
Kyllä tohon yhdistelmään on enää hankala mitään lisätä.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Toukokuu 11, 2017, 10:53:20 ap
Vastaus #1

Pertti Rintamaki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1860
Onhan siinä junanvaunullinen puuta saatu kummipyörille.

Noille pitäisi tehdä omat tiet, jotka kestää ja niille teille ei olisi muulla kalustolla mitään asiaa uria tekemään.
Rekannostotkaan ei silloin tekisi ruuhkia muulle liikenteelle.

Toukokuu 11, 2017, 11:28:06 ap
Vastaus #2

Juha Tanila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184


Pitkällä rekalla voi kuljettaa lisää rekkoja! Kas kun ei noiden rekkojenkin päälle ole laitettu lisää rekkoja.

Toukokuu 11, 2017, 13:42:32 ip
Vastaus #3

teuvo venäläinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 634
Onhan siinä junanvaunullinen puuta saatu kummipyörille.

Noille pitäisi tehdä omat tiet, jotka kestää ja niille teille ei olisi muulla kalustolla mitään asiaa uria tekemään.
Rekannostotkaan ei silloin tekisi ruuhkia muulle liikenteelle.
Eihän tuossa paino/akseli ole noussut kai yhtään perinteiseen verrattuna??

Toukokuu 11, 2017, 22:08:15 ip
Vastaus #4

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Miul on iso E, mut ei se taija nuihi riittää. Ei etu-, eikä takaperin. Mut semmosee puuhapuistoo ois mukava päästä, mis vois kokkeilla maansiirtokonneita tai rekan peruttamista.
jv

Toukokuu 12, 2017, 10:01:39 ap
Vastaus #5

teuvo venäläinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 634
Miul on iso E, mut ei se  :maansiirtokonneita tai rekan peruttamista.
jv
Joskus  90-luvulla kysäsin elementtikuorman tuonnelta kuljettajalta että onko kuinka kiire.No.ei ollut.Silloin peruutin tämän täysperävaunun työmaan sisältä kadulle.Aikaa meni ja hiki tuli mutta kyllä se vihdoin viimein sinne taipui.(Peileistä peruutettu) Ja isolla ABCE_kortilla   :P

Toukokuu 12, 2017, 15:46:32 ip
Vastaus #6

Jaakko Latvanen

  • Vieras
Seitkytluvun alussa nuorna miesnä ihan työkseni rekkoja ajoin hetken aikaa, enemmäkseen etteenpäin, mutta pit joskus perruuttaakin.  Täysperää en kovin paljon kuskaillut, että ei siinä taito vielä täyden ammattilaisen tasolle noussut.  80-luvun loppupuolella, silloin kuuluin jo kaulusköyhälistöön, muutaman keikan kävin muistoja verestämässä; silloin vielä meni laituriin itteasiassa melko kivuttomasti täysmittanen elintarvike-täysperä.  90-luvulla muutaman kerran käin vähän Fuller-lootasta Sisua koittamassa, pienellä lenkillä hukkasin muistaakseni ensimmäisessä risteyksessä vaihteet ja pit alusta alottaa, mutta muutaman kymmenen kilometrin lenkin jälkeen loppu rusahtelukin laatikosta eikä ennää ollu pakko kytkintä polkee ollenkaan.  Tuon jälkeen en oo vissiin kuorma-auton kopissa ees käyny.  Maansiirtokonneitten lähellä en oo ollu sitte seitkytluvun.  Saattas olla hakusessaan, mutta niiko kirjotin, mukava vois olla jossain puuhapuistossa koittaa, jos tilaisuus ois!

Vaikka tottuuven nimissä, kun tuon Kian työntää takaperin tuohon meijän autokatokseen, mihin on tultava peilin puolelta - tai ei sillä puolella oo ennää aikoihin ollu väliä, kun ei pää käänny niin paljoa että muuten kun peileistä vois kattoo miltään puolelta - ja vähän kahteen suuntaan kurvaten, niin aika ussein joutuu kerran nykäsemmään etteenpäin enneko linja on oikea...

muistel taas jv

Toukokuu 12, 2017, 15:57:03 ip
Vastaus #7

Harri Kauranen

  • Vieras
Vanhana rekkakuskina on täysperää tuupattu varmaan satoja kilometrejä taaksekkinpäin.Oon sellastakin ajannu,missä on puolikas ja varsinainen perässä,senkin oon laituriin muutamia kertoja peruuttannu.Kyllähän noita on tullu ajeltua,mutta vuosi sitten ottivat raskaankaluston kortin pois,penteleen kardioloogi.

Toukokuu 12, 2017, 17:32:45 ip
Vastaus #8

Tero Kivimäki

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2172
  • Museoajoneuvotarkastaja
Kyllä tohon yhdistelmään on enää hankala mitään lisätä.

3 akselia lisää sopis. ;)

Toukokuu 12, 2017, 20:02:19 ip
Vastaus #9

Hannu Boman

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 722
  • Ihan itse :-)
Vanhana rekkakuskina on täysperää tuupattu varmaan satoja kilometrejä taaksekkinpäin.Oon sellastakin ajannu,missä on puolikas ja varsinainen perässä,

se on nykykielellä b-juna...
@ HBo
Yamaha TX650 -73 & Honda GL 1500 Gold Wing 2000

Toukokuu 12, 2017, 20:51:50 ip
Vastaus #10

Risto Sollo

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3422
  • Mamu
925 metriä oli pisin...

Toukokuu 12, 2017, 21:16:03 ip
Vastaus #11

Frank Nylund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 909
Moi,

Ei ole B-juna jos on puolikas ja varsinainen perävaunu. B-junassa kaksi puoliperävaunua peräkkäin.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Ajoneuvoyhdistelm%C3%A4

//Frank

Toukokuu 12, 2017, 22:01:36 ip
Vastaus #12

lasse roholm

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1984
Jos on joku ammattiryhmä jolle nostan korkealle hattua ni se on rekkakuskit on ne niin taitavia ratin kääntäjiä!! Meille tavallisille kuolevaisille jo henkilöauto ja peräkärryn kans peruutettavassa tahtoo mennä minne sattuu!  https://www.youtube.com/watch?v=IRCjeuCt9b4
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 12, 2017, 22:07:36 ip kirjoittanut lasse roholm »

Toukokuu 12, 2017, 23:37:48 ip
Vastaus #13

tuomo jylha

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3307
  • Moukka
Meinas eilen olla jo vaikiaa saaha reilu kuus metrinen pick uppi kirjaston parkkiin. No, kapiat lyhyet ruudut on siellä. Ei jääny ku noin metrin yli vaikka oli varmasti peräpää ruudun takaviivalla.
No mihinkä sitä ihmislapsi tarvii reilu kuus metristä pick uppia? Mitä sillä kuskataan?
Kysyy reilu viiden metrin h-a:lla ajava? Sillä kuskataan immeisiä.  :-X

Toukokuu 12, 2017, 23:51:05 ip
Vastaus #14

Jaakko Latvanen

  • Vieras
925 metriä oli pisin...

Montako tappia?
Onkohan Korhosen Erkillä ennätys enemmän?
Jaa aatelkaas, pojat vielä noilla peruuttelikin tarvittaessa ihan nuin vaan...

jv