Kirjoittaja Aihe: Kaksitahtidieselit nykyliikenteessä  (Luettu 8716 kertaa)

Toukokuu 14, 2017, 11:02:27 ap
Vastaus #15

Ilkka Eronen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 834
  • 8 SPEED
Juuri kuvan kone, on tullut muutamia vastaan, mutta "räjähtäneitä"

Toukokuu 14, 2017, 11:06:34 ap
Vastaus #16

Frank Nylund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 909

Toukokuu 15, 2017, 11:00:24 ap
Vastaus #17

Risto Nurmi

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 918
Moi,

Tuossa kuva koneesta mitä Ilkka varmaan tarkoittaa.

//Frank

Tahtoo tuon pumpun...  :P
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Toukokuu 15, 2017, 15:01:16 ip
Vastaus #18

Henry Eklund

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 5368
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Tommonen kone ja asentaja panee virtakaapeleita kiinni jakoavaimella, soon synti. Jakarilla voi heittää kuikkaa, muuhun se ei kelpaa.

Toukokuu 15, 2017, 18:19:02 ip
Vastaus #19

Markku Juusela

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 4484
Moro

Kuinka pitkän startin vaatiikaan pitkää matkaa varten.
Tommosta pientä Roots ahdinta joku täällä on kaupannut,hae Risto ilmoitus.
Älä Henry mollaa siirtoleuka-avainta se on mitä hienoin keksintö ja siitä jatkojalostettu ultra hieno uutuuus.   http://www.vmpk.fi/forum/index.php?topic=112416.msg554843#msg554843
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,2 x  NSU Supermax-62 ja -63,Honda C92 Benly -63,Cresent mopo-63

Toukokuu 16, 2017, 17:43:25 ip
Vastaus #20

Pentti Eskelinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 7715
  • Nuolija Kuopijosta
Onkos automiehillä tietoa tai edes luuloa...

Ajelelin Tampereella Hämeenkatua Satakunnan liikenteen Kabus-korisen linjurin perässä sekä lopulta vierellä ja kun mun mielestä se kuulosti ihan Detroit Dieselille.
Semmonen elokuvatyylinen hörinä ja kiihdytyksissä kuulosti kierrokset kiekaisevan taivaisiin.

Voiko luulohavainto pitää paikkansa?

Oekein out pongannu, nuita hörisijöetä oli Kuopiossa paekalliasina, ja melekein joka päevä jollakii pysäkillä oli semmonen hinuria outtamassa.

TD-4/7250

Koiviston Auto Oy:n tytäryhtiö Kabus Oy rakensi vuosina 1983 ja 1986 yhteensä kaksi 12 auton sarjaa mallia TD-4/7250. Ensimmäinen 12 auton sarja sijoitettiin alusta pitäen Kuopioon. Seuraavasta sarjasta 10 autoa meni Kuopioon heti alusta pitäen kahden sijoittuessa Lahteen. Lahteen sijoitetut TD-4:t siirrettiin kuitenkin myöhemmin Kuopioon. TD-4-mallin alkuperäinen moottori oli kaksitahtinen Detroit, joka kuitenkin myöhemmin korvattiin nelitahtisella MAN-moottorilla.
 
-pena-