Morjesta
Nostetaanpa tätäkin hieman jos saataisiin aiheesta porinaa aikaan
Otsikon mukainen mopedi voi hyvin. Taannoisen konerempan jälkeen sillä ei valitettavasti ole keritty ajamaan oikeastaan yhtään mutta jospa sekin aika vielä tulee ensi kesänä kun vaimo "kahoitti" luopumaan kaikista yli 50cc kaisipyöräisistä omaan turvallisuuteeni vedoten

. Tosin ei tainnut tietää että pappis on 60cc..
Noniin asiaan..olen tässä jokusen vuoden ollut combinettin pauloissa ja hommannut yhtä sun toista osaa romurungoista kokonaisisiin mopoihin ja myös myynyt näitä eteenpäin jatkojalostukseen. Mielestäni koko homman pointti on se että löydetään osia/pyöriä ja jos ei itse näitä tarvitse niin niistä myös luovutaan jos joku jotakin osaa kipeästi tarvitsee. Mikä järki näitä on hillotakkaan? Tosin Porin miehiltä pari vuotta sitten ostettu "varamoottori" on ja pysyy itsellä

. Kiitos vielä kerran Ari.L.
Taannoin törmäsin Tampereella rompetorilla vanhempaan herrasmiehen. Aikamme juteltuamme hän paljastuikin varsinaiseksi entisöijä velhoksi joka on muun muassa viime vuosisadan alkupuolen muistaakseni Citroenin käsillään tehnyt ajopeliksi. Kun tällainen herrasmies tulee oman myynyipöydän eteen ja alkaa kertoa tarinaa sekä olevan kiinnostunut mun combinette osista niin on aika kuunnella tarkalla korvalla. Kävi ilmi että hänellä oli combinette työn alla. Aika nopeasti pääsimme kauppoihin sillä kertaa mukana olevieni osieni kanssa ja loputkin tallilla olevat osat päätyivät hänelle. Herrasmies kutsui minut myös käymään tallillaan jota kutsua en vielä ole lunastanut. Samalla paljastui myös että asumme toisistamme noin 5kmpäässä toisistamme Tampereella joten ennemmin tai myöhemmin ajelen omalla combinettellani hänen tallille