Kirjoittaja Aihe: 1917 NSU tai Wanderer  (Luettu 23020 kertaa)

Joulukuu 10, 2016, 19:06:24 ip
Vastaus #30

Martti Korhonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2487
Voi kun ei olisi näin onnettoman pers'aukinen niin kyllä olisi kaupankäynti jo käynnissä...
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Joulukuu 11, 2016, 18:48:03 ip
Vastaus #31

Juhani huhtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11
Olisi mielenkiintoista tietää, oliko nuo harrikat kaikki samaa vuosimallia, vai oliko ne eri vuosilta. Vaihtoehtoina on ollut 1915, 1916 tai 1917 mallinen. 1917 mallinen voi olla jo liian uusi tuohon ajankohtaan nähden. Olisiko 17 mallia voinut saada keski-eurooppaan  Amerikasta asti maailmansodan ollessa käynnissä. Kuvia näistä ei todennäköisesti löydy, lasti on varmasti luetteloitu, niistä ilmenisi moottorin numerot, joista tietäisi varmaksi vuosimallin. Joku näistä pyöristä on todennäköisesti vielä olemassa.

Joulukuu 11, 2016, 19:22:35 ip
Vastaus #32

Pasi Mäkiranta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 705
  • Ei riemulla rajaa ku Rojaalilla ajaa
Moro

Sain eileen kaverilta kuvan johona on 1915 mallin Harrikka sidottu veturin kylykehen(kysytty on että saako kuvan tänne foorumille laittaa, vielä ei oo vastausta tullu), ja suuri epäilys on että myös tuo Matsin Harrikka on yks niistä, eli vahva epäälys on notta ainakin kahtaa eri vuosimallia olis tullu.

T: Rojalisti
Royal Enfield J2, 180 8HP(1924), 180 6HP(1917)+ 20's caferaser, Constellation, KX, RE Indian Chief. 1936 G, 1936 JF, Carberry  Enfield 1000cc INDIA. Carberry Australia 1070cc

Joulukuu 13, 2016, 07:09:15 ap
Vastaus #33

Juhani Tuominen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 201
Terve,

Eikös tuo kuva ole ollut täällä jo aiemminkin, jossain foorumilla se on ollut, muistaakseni nimella "valkoisten harrikka"

Joulukuu 20, 2016, 14:50:22 ip
Vastaus #34

Johan Kosunen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 1544
Luen taas sattuman kautta juuri kirjaa jossa asiaa on suoraan mukana olleen suusta.Vihtori Kosolan Viimeistä piirtoa myöten. Kertoo itse seikkailuistaan Spalernajan vankina,sisällis-sodasta ja Lapuan liikkeen ja Suomen lukon vaiheista. Aihe kiinnostaa kun aiemmin luin Happosen tapaus, Issakaisen kirjoittama.

Kosolan mukaan pyöriä oli 8. Tulivat aselastin mukana tuolla Eguity laivalla. Lasti purettiin kahteen paikkaan Westerööhön ja Larsmon saaristoon. Myös 8 jääkäriä tuli aseiden bensan mukana.
Olivat ihmetelleet  Saksalaisten anteliaisuutta. Laivan kapteeni kertoi tavaroiden olleen ryssältä saatua sotasaalista.
Luulisin Harrikoita olleen tuolloin Venäjällä.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Joulukuu 20, 2016, 15:04:26 ip
Vastaus #35

Juhani huhtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11
Tietojeni mukaan tsaari hankki venäjän armeijalle 1500kpl vuoden 1915 mallisia harrikoita. Niitä on vanhojen kuvienkin
perusteella ollut siellä siis melko runsaslukuisesti. Myös esim. jyväskylän suojeluskunnalla on ollut rekisterissä -15 harrikka, joten
tarina on hyvin uskottava, vaikka tarkkoja dokumentteja ei ehkä ole tuontivaiheista olemassa.

Joulukuu 22, 2016, 21:34:21 ip
Vastaus #36

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2368
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 22, 2016, 21:36:06 ip kirjoittanut Tapsa Leskinen »

Joulukuu 23, 2016, 11:39:48 ap
Vastaus #37

Juhani huhtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11
Kiitos linkistä. Onpa hienoja kuvia. Kuvissa olevista harrikoista jokainen on 1915 mallisia.  Kantikas tankki ja polkimet vaihdelaatikossa (kuin vanhassa pappa tunturissa) on varmin tunniste. 

Joulukuu 23, 2016, 11:51:30 ap
Vastaus #38

Matti Kivistö

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 899
Ei ne polkimet ihan vaihdelaatikossa ole. :police: :P

Joulukuu 23, 2016, 12:07:24 ip
Vastaus #39

Juhani huhtanen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11
Juu, ei ne vaihdelaatikon sisällä ole :) Kyllä ne on sijoitettu tarkemmin sanottuna sen ulkopuolelle, niin on helpompi
polkea kone käyntiin.... :)