Kirjoittaja Aihe: Jännittävää ajella Rojaalilla  (Luettu 3944 kertaa)

Lokakuu 31, 2016, 21:52:11 ip
Luettu 3944 kertaa

Pasi Mäkiranta

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 705
  • Ei riemulla rajaa ku Rojaalilla ajaa
Moro

Nyt se selevis miksi 30 lukuusella Rojaalilla on niin jännittävää ajaa, siinä on erikoiskorjeajännitys magneetto, katto 30 lukuunen esitesivu
Näillä vanhoolla peliillähän saa saman jännityksen 90km/h kun Hajabusalla vasta 250km/h

T: Rojalisti


[ylläpito on poistanut liitteen]
Royal Enfield J2, 180 8HP(1924), 180 6HP(1917)+ 20's caferaser, Constellation, KX, RE Indian Chief. 1936 G, 1936 JF, Carberry  Enfield 1000cc INDIA. Carberry Australia 1070cc

Lokakuu 31, 2016, 23:40:23 ip
Vastaus #1

Antti Lappalainen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 219
No kyllä varmasti jännittäisi, jos tosiaan tuota luvattua 135-140 km/h ajaisi  ???

Marraskuu 01, 2016, 05:21:46 ap
Vastaus #2

markkukovasin

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 11661
Hehe...pitää paikkansa..

Mulla oli se 500cc -37 Empire Star BSA...oli aikaisekseen nopea laite.

Kun nopeus oli 90km/h...alkoi jo hiukan jänskättää...110km/h-pelotti jo
aika lailla. Kerran laitoin kahvan auki kunnolla-ehkä 135km/h. Ja silloin meinasi "myyrä kurkata"-
ja hampaat pudota. Oli se semmoista hepulia se meno.

Ja eihän noissa edes ole edes jarruja-enemmänkin kuin merirosvojen  säännöstö-suuntaa antavat.

Mutta tarjoavat todellisen ajonautinnon-siitä huolimatta.

t. Markku

Joulukuu 27, 2016, 22:28:10 ip
Vastaus #3

Juha Tanila

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 184
69 HD XLCH on ihan viihdyttävä vehje, tuota kylätietä kun ajelee 80 km/h niin on ihan jännää. Sama reitti Öhlins alustaisella Hondalla 180 km/h ei tunnu oikein miltään.

Vaan varoitellaanko tuossa siitä magneetosta, tässä taannoihan oli tapaus kun kiihdytyspyöräkuski sai 80 kv magneetosta sormilleen yli 300 km/h vauhdissa, vaistomaisesti nosti kättä ja heti lensi pyörän päältä kuin paraskin lepakko. Yön tai pari kun mietin niin saan päähäni kuka se oli.

Enivei, ottaisin ajopyöräksi silmääkän räpäyttämättä 30-luvun pyörän kuin nykyajan huippuunsa viilatun ja siitä vielä parannetun pyörän.

Tässä taitaa olla tekemisissä samat voimat mitkä laittaa ihmiset tykkäämään villasukista kokoajan enemmän vuosi vuoden perään.