Vuonna 1922 määrättiin autot ja moottoripyörät rekisteröitäviksi Suomessa. Samana vuonna siirtyi H-D:n pääedustus Oy Hans Koch Ab:ltä SOK:lle, joka aloitti Helsingin konepajassaan Fleminginkatu 36:ssa Federal-kuorma-autojen, SOK-polkupyörien ja HD-moottoripyörien kasaamisen. Kalevi Karusuon kirjassa "Fiude" on sivulla 209 kuva Konepajalta, josta ilmenee, että Harrikat oli tuotu melko lailla osina / komponetteina. Kyseessä taisi olla pääasiallisesti kuljetuskustannusten minimointi, johon saattoi liittyä tulliteknillistä kikkailua. Tuskinpa huoltovarmuutta silloin ajateltiin, koska tällaisia juttuja ei ihmeemmin otettu huomioon edes ennen Talvisodan syttymistä. HD oli Suomen suosituin pyörä, mutta 1930-luvun alussa SOK joutui luopumaan merkin edustuksesta talouslaman heikentäessä kysyntää huomattavasti. Federaleja kasattiin yhteensä 57 vuosina 1922-24. Muista ei ole saatavissa (helpohkosti) tietoja.