Asiantuntija en ole mutta kahdella tommosella pakutransulla olen aikoinani pari vuotta ajellut (-98 ja -99 malliset) ja toisen onnistuin tarvelemaan nokkahihnan katkeamisen seurauksena, paljon ennen kuin huolto-ohjelma uutta hihnaa ehdotteli....
Muuten ne autot oli todella varmatoimisia kovassakin ajossa.
Eikohan ne ole hihnakoneella 2000 luvun alussa tulleeseen kantikkaaseen korimalliin saakka, -90 luvun matkailuautotransut on usein ilman turboa ja vahan nassukoita laahaan isoa kantikasta pulpettia selassaan, mutta tekniikan puolesta miltei ikiliikkujia jos vaan huollettu ja huolehdittu
Transun kopan ruostuminen isoimpia ongelmia mutta matkailuautossa vaan hytti ja lahinna sen pyorankaaret ja ehka ovien alaosat...?
Joku muu saattaa tietaa onko jotain "tyyppivikoja" mutta eiks niiden esiintyminen ja lisaantyminen ole yleisempaa lahinna uudempien vekottimien kohdalla...
Enempi olisin ton matkaaja-kopan eli asunto-osan kunnosta huolissani, eli onko kuinka vettynyt ja marka. Noita ton ikaisia matkaajan matkailuvaunuja ei ainakaan pahemmin enaa tallessa taida olla useimmat jo maatuneita
Mutta jos hyvassa hoidossa on ollut seka koppa etta tekniikka ja kunnossa pysyneet niin suht edullisilla aloituskustannuksillahan niilla paasee harjoittelemaan karavaanarikaverielamaa...