Pyynikillä 1950 C-luokan (alle 500 cc) startin todellakin otti Yte Heikkilä johtaen 10 kierrosta, sitten keskeytys. Pyörän merkin pystynee selvittämään kai vain Timo Katajamäki. Raine jäi startissa joukon hännille, koska murtunut (ei kertonut asiasta ennen kisaa) jalka hidasti työntöä. Voitti Triumph GP:llä, toisena Nils "Pelle" Schröder, AJS, 35,7 sekuntia jäljessä. Rainen mekaanikko Rafu Saastamoinen ajoi A-luokassa (alle 250 cc) 125 Tähdellä, sijoitus 5.
1948 Pyynikillä Alokasluokan alle 500 cc voitti K.Perkiö, Velocette. Toinen R.Ruissalo, Ariel. 3. Nils Schröder, Triumph. 4. Raf. Saastamoinen, Triumph ja 5. M.Olkkola, Triumph.
X-Auto Oy = Konela. Sama puhelinnumero ja osoite kummallakin.
Pyynikin Autovaruste oli Saariston Harrin putiikki. Sieltä peräisin BMW 700 LS -63 ja MAN nelivetotraktori -57, josta varhaiset Zetorit oli kopioitu.
Forssassa oli ex-mp-kisaajan Mikko Nousiaisen liike. Myi esimerkiksi paljon Yamahoja, jotka itse kävi noutamassa Arwidsonilta. Noutomatkoilla apuhenkilöinä lähes aina mukana vaimo ja pieni koira.
Ehkä ei ollut ihme, että Wolfgangilta löytyi AJS:n palikoita. Se oli aikanaan Auto-Alan edustus (von Knorrnin suvun puoti)
Gran Motor oli iso ja hieno liike, kunnes Tiku&Taku saivat sen käsiinsä. Saman kohtalon koki mm. Ajan-Osakin. Konkkaan ja velkojat jäivät tyhjin käsin. Homman oikeuskäsittely vei vuosia. Kaksikolle kakkua, jota sälehoidoksikin on kutsuttu.
Lennu Jr.