Kirjoittaja Aihe: Metsäautoja  (Luettu 3421345 kertaa)

Helmikuu 10, 2011, 07:43:16 ap
Vastaus #1500

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Tällanen tällä kertaa:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Helmikuu 10, 2011, 08:43:16 ap
Vastaus #1501

Tapsa Leskinen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 2367
Huomenta Kari V.

Olisiko tuo edellinen "väsynyt" iso Simca?

Helmikuu 10, 2011, 08:47:31 ap
Vastaus #1502

Kari Muikku

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 222
Tällanen tällä kertaa:

Minusta näyttää ihan samanlaiselta kun tuossa Fred Geitelin Effyh kuvassa oleva Ford Customline.

Helmikuu 10, 2011, 12:05:24 ip
Vastaus #1503

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Tällanen tällä kertaa:

Minusta näyttää ihan samanlaiselta kun tuossa Fred Geitelin Effyh kuvassa oleva Ford Customline.

Oikein! Siitä kuvasta sainkin inspiraation laittaa tuo kuva näytille. Geitelin kuvassa on '49, tuo minun kuvaama romu muistaakseni '50-'51.

Helmikuu 10, 2011, 20:55:22 ip
Vastaus #1504

jarmojalonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Moro Vesa
Mistä löytyi ko.laite.kerro tarina.
T:Jarmo

Helmikuu 10, 2011, 21:24:28 ip
Vastaus #1505

Vesa Takala

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 3865
  • V.I.P. jäsen
Moro Vesa
Mistä löytyi ko.laite.kerro tarina.
T:Jarmo
Lapuan Autokeskuksesta 60-luvun puolivälissä tämä oli näytillä.
Serkkuni Juha Hietala sitä kävi päivittäin siellä kuolaamassa. Hän on vuoden vanhempi, kuin minä.
Erehtyivät lupaamaan auton hintaan 50,- mk. Juha juoksi kotiin kertomaan, että nyt sen saa hintaan 50,-.
Isoisän kanssa sitten katsomaan, mutta myyjä sanoi vain kiusanneensa poikaa, kun tiesi että 50,- on iso raha hänelle.
Siitä seurasi keskustelu, jonka päätteeksi auto lähti hintaan 50,-.
Juha ajeli sillä aikansa, kunnes tuli mun vuoro. Hinta taisi olla sama, tarkkaan en muista.
Sitten ajelin sillä pihat kuralle poikasakin kanssa. Välitykset olivat sellaiset, että se piti työntää vauhtiin ja kytkin oli tai ei ollut.
Minun jälkeeni sillä ajeli toinen serkkuni Janne Takala. Kun sitten aika ajoi ohi ja auto jäi minun verstaan nurkalle.
Lähetin sitten joskus kuvia autosta Mobilisti-lehteen ja sieltä kautta auton alkuhistoria kävi selväksi.
Sitten se alkoi poltella sukulaispoikaa Panu Ahvosta, joka ottikin auton nyt työn alle. Pikkuhiljaa asia etenee, jonain päivänä taas auto liikkuu.

Näin se meni lyhyesti kerrottuna. ;)

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 11, 2011, 08:03:22 ap kirjoittanut Vesa Takala »
Yksi veteraanimoottoripyörä liikenteessä vastaa kymmentä museossa!

Helmikuu 11, 2011, 18:13:36 ip
Vastaus #1506

jarmojalonen

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 664
Moro
Kiitos Vesa muisteluksista ja siitä että tuollainen harvinaisuus on taltioitu.
T:Jarmo

Helmikuu 12, 2011, 10:54:58 ap
Vastaus #1507

Seppo Niemelä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 89
Lisäänpä minäkin tähän kännykällä, iltahämärissä, otetun kuvan.
Laatu ei kaksinen, mutta kohdekin oli jo vähän kärsinyt.
Auton merkki on kaiketi jompikumpi.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Helmikuu 12, 2011, 10:59:14 ap
Vastaus #1508

Kari Muikku

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 222

Helmikuu 12, 2011, 11:03:15 ap
Vastaus #1509

Seppo Niemelä

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 89

Helmikuu 12, 2011, 18:09:35 ip
Vastaus #1510

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Tämä auto on tainnut karata tv-sarjasta sydämen asialla, siinä oli muistaakseni just tällainen:

[ylläpito on poistanut liitteen]

Helmikuu 12, 2011, 19:33:22 ip
Vastaus #1511

Kari Muikku

  • *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Viestejä: 222
Ford Zephyr, taitaa siinä sarjassa kaikilla rosvoilla olla Ford  Zephyr eri versioina tai Jaguar.

Helmikuu 13, 2011, 08:35:15 ap
Vastaus #1512

Pasi Salomäki

  • Vieras
Tämä auto on tainnut karata tv-sarjasta sydämen asialla, siinä oli muistaakseni just tällainen:

Jotenkin hellyttäviä nuo sefyyriin kohdistetut suojelutoimet. Kertoo siitä, että joku kuitenkin välittää  :laugh:
Jokin pressunriekale auton alla tosin auttaisi enemmän kuin combikupeen takaportti katolla.

Helmikuu 13, 2011, 09:17:44 ap
Vastaus #1513

Kari Vähäkainu

  • Vieras
Tämä auto on tainnut karata tv-sarjasta sydämen asialla, siinä oli muistaakseni just tällainen:

Jotenkin hellyttäviä nuo sefyyriin kohdistetut suojelutoimet. Kertoo siitä, että joku kuitenkin välittää  :laugh:
Jokin pressunriekale auton alla tosin auttaisi enemmän kuin combikupeen takaportti katolla.

Valitettavasti suojelutoimista ei ollut apua. Romiksen omistajan kuoltua perikunta siivosi tontin prässäyttällä kaiken. Siinä meni kymmeniä ellei satoja autoja, osa aivan kunnostuskelpoisiakin, osa varaosakäyttöön kelpaavia. Aivan kaluttuja raatoja ei ollut, paljon oli täydellisiä autoja, joistakin oli saatettu jokunen osa saatu myytyä.

Ehdin juuri ja juuri kuvata romuja, prässiauto tuli parin päivän kuluttua paikalle.

Helmikuu 13, 2011, 09:25:10 ap
Vastaus #1514

Harri Kauranen

  • Vieras
Tässä kävi kanssa sillai,että olipahan sellanen vanhempi herrasmies.Harrasti anliaa ja sillä olikin sellanen hyvä yksilö.No aika jätti ja tytär peri kaiken omaisuuden.No anlia myytiin ja romumies vei tontin takalaidasta toisen,sekä Opel kapitaanin,että Hilman minksin.Ne olis ollu loppujenlopuks helposti vielä kunnostettavia yksilöitä ja säilötty oikein pressun alle.Ei vaan kukaan kerinny hätiin,olis meinaan varmasti ottajat löytynny.